poniedziałek, 21 czerwca 2010

Patchworkowy worek imieninowy

Skończyłam wreszcie i mogę Wam już pokazać kolejne patchworkowe dzieło, które powstało jako imieninowy prezent. Uszyłam taki torebko-worek złożony z 50 różnych kwadracików, przy czym każdy jest inny. Trochę się musiałam namęczyć najpierw przy wycinaniu, potem przy składaniu wszystkiego w całość, ale chyba się udało.
Zszywając kwadraciki dokonałam pewnego spostrzeżenia. W zamyśle torba miała być bardzo kolorowa, uszyta z różnych materiałów. Postanowiłam sobie, że połączę wszystkie najbardziej ze sobą niepasujące kawałki tkanin, takie które nie mają ze sobą nic wspólnego. Powiem szczerze, że wbrew pozorom zadanie okazało się niełatwe. Jak już coś przygotowałam do zszywania to okazało się, że obok siebie są jakieś dwa kawałki o podobnym odcieniu, albo takie, które w jakiś inny sposób się ze sobą łączyły. Moja obserwacja: ciężko znaleźć tkaniny, które do siebie kompletnie nie pasują, bo w większości można znaleźć jakiś element łączący albo odcień albo wzór. W dodatku mój umysł jest już chyba zakodowany na wszelkie niuanse kolorystyczne i podświadomie dobiera ze sobą to co podobne ;)
Po tych spostrzeżeniach udało mi się stworzyć taką oto torebkę:



a teraz zbliżenie na dwie strony torebki, gdzie panuje taki artystyczny nieład



torebka posiada regulowany zielony pasek w odcieniu zieleni takim jak na na dnie i wykończeniach

a teraz czas na podszewkę
podszewka jest żółta lniana z zielonymi wykończeniami i z zielonymi w białe groszki kieszonkami

kieszonki są trzy: jedna zapinana na suwak i dwie otwarte, ale za to duże
dno torby jest przepikowane i usztywnione, żeby torba trzymała fason
torba zapinana na magnes

Zarzuciłam Was dziś zdjęciami, ale tak się napracowałam, że musiałam wszystko dokładnie pokazać i opisać :)


2 komentarze:

  1. Genialna torebka! prawdziwy patchwork w super wydaniu :) reszta dzieł tez jest wspaniała, dziś oglądam sobie Twoje cudeńka. Poduszka safari z maja jest przepiękna, od dawna szukam materiałów safari żeby uszyć narzutę na ślub przyjaciół ale ciężko je zdobyć. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak patrzę na tą torbę to w 100% się zgadzam, że ciężko dobrać materiały, żeby do siebie nie pasowały. :P

    OdpowiedzUsuń